Een met de natuur

Ik houd van speelse vormen van yoga in de natuur. SUP-yoga vond ik direct te gek. Op de mat in een studio wil dat to-do-lijstje nog wel eens stiekem bovenkomen. Op het water is je hoofd direct leeg. Ik vind het heerlijk om de wind op mijn huid te voelen en de zon op mijn gezicht. Tijdens de savasana kun je je handen naast het board laten hangen. Het deinsen op de golven en het contact met het water geeft een kalmerend effect en helpt om zorgen van je af te laten glijden. Daarnaast is yoga op een board een goede balansoefening. Je zult merken dat je veel bewuster van je lichaam en de houdingen bent en veel extra spieren gebruikt. Dit helpt je daarna ook in je yoga-practice op de mat.

Spelen op het water

De eerste keer dat ik SUP-yoga deed was op de magische Lobok rivier in de Filippijnen. Samen met een SUP-instructrice en de duiklerares die ik ter plekke ontmoette, vormden we een fantastisch Water Adventure Team. We hebben de hele dag als kinderen op het water gespeeld. In een SUP-yoga les bewaren we spannende yogaposes als headstands tot het einde. Mocht je er dan invallen, kun je daarna snel op het droge. Maar voor de meeste mensen geldt dat het dan allemaal niet meer uitmaakt. Het vrije speelkwartiertje kan beginnen! Wat dacht je van AcroYoga op het board?

Een SUP-yoga les

SUP-yoga is voor iedereen met een zwemdiploma. Je hoeft geen ervaring te hebben met suppen al dan niet met yoga. Ik ben opgeleid om je beide technieken te leren. Een les start altijd met een uitleg op het droge. Op het water oefenen we de techniek van het suppen. Ondertussen peddelen we naar een rustig deel op het water. Hier kan de yogales beginnen! Vaak drijven we als een kudde eendjes heel natuurlijk dezelfde kant op. Wanneer er veel wind of een sterke stroming is, maken we soms de boards aan elkaar.